Mentre u mondu accelera a so transizione versu l'energie rinnuvevuli, i parchi eolici offshore (OWF) stanu diventendu un pilastru cruciale di a struttura energetica. In u 2023, a capacità installata mundiale di l'energia eolica offshore hà righjuntu 117 GW, è si prevede chì duppierà à 320 GW da u 2030. L'attuale putenziale di espansione hè principalmente cuncintratu in Europa (495 GW putenziale), Asia (292 GW) è l'Americhe (200 GW), mentre chì u putenziale installatu in Africa è Oceania hè relativamente bassu (1,5 GW è 99 GW rispettivamente). Da u 2050, si prevede chì u 15% di i novi prughjetti di energia eolica offshore adutteranu fundazioni flottanti, allargendu significativamente i limiti di sviluppu in acque profonde. Tuttavia, sta trasfurmazione energetica porta ancu rischi ecologichi significativi. Durante e fasi di custruzzione, funziunamentu è smantellamentu di i parchi eolici offshore, ponu disturbà diversi gruppi cum'è pesci, invertebrati, acelli marini è mammiferi marini, cumprese l'inquinamentu acusticu, i cambiamenti in i campi elettromagnetichi, a trasfurmazione di l'habitat è l'interferenza cù i percorsi di ricerca di cibo. Tuttavia, à u listessu tempu, e strutture di e turbine eoliche ponu ancu serve cum'è "scogliere artificiali" per furnisce ripari è migliurà a diversità di e spezie lucali.
1. I parchi eolici offshore causanu disturbi multidimensionali à parechje spezie, è e risposte mostranu una alta specificità in termini di spezie è cumpurtamentu.
I parchi eolici offshore (OWF) anu impatti cumplessi nantu à diverse spezie cum'è l'acelli marini, i mammiferi, i pesci è l'invertebrati durante e fasi di custruzzione, funziunamentu è smantellamentu. E risposte di e diverse spezie sò significativamente eterogenee. Per esempiu, i vertebrati volanti (cum'è i gabbiani, i svassi è i gabbiani tridattili) anu un altu tassu di evitazione versu e turbine eoliche, è u so cumpurtamentu di evitazione aumenta cù l'aumentu di a densità di e turbine. Tuttavia, certi mammiferi marini cum'è e foche è i delfini mostranu un cumpurtamentu di avvicinamentu o ùn mostranu alcuna reazione di evitazione evidente. Alcune spezie (cum'è l'acelli marini) ponu ancu abbandunà i so lochi di ripruduzzione è di alimentazione per via di l'interferenza di i parchi eolici, cù a cunsequenza di una diminuzione di l'abbundanza lucale. A deriva di u cavu di l'ancora causata da i parchi eolici galleggianti pò ancu aumentà u risicu di impigliamentu di i cavi, in particulare per e grande balene. L'espansione di l'acque prufonde in u futuru aggraverà stu periculu.
2. I parchi eolici offshore alteranu a struttura di a rete alimentaria, aumentendu a diversità di e spezie lucali ma riducendu a produttività primaria regiunale.
A struttura di a turbina eolica pò agisce cum'è una "scogliera artificiale", attraendu organismi chì si alimentanu per filtrazione cum'è cozze è balani, aumentendu cusì a cumplessità di l'habitat lucale è attraendu pesci, acelli è mammiferi. Tuttavia, questu effettu di "prumuzione di nutrienti" hè generalmente limitatu à a vicinanza di a basa di a turbina, mentre chì à scala regiunale, ci pò esse una diminuzione di a produttività. Per esempiu, i mudelli mostranu chì a furmazione indotta da e turbine eoliche di a cumunità di cozze blu (Mytilus edulis) in u Mare di u Nordu pò riduce a produttività primaria finu à l'8% per via di l'alimentazione per filtrazione. Inoltre, u campu eolico altera l'upwelling, a miscelazione verticale è a ridistribuzione di nutrienti, ciò chì pò purtà à un effettu a cascata da u fitoplancton à e spezie di livellu troficu più altu.
3. U rumore, i campi elettromagnetichi è i risichi di collisione custituiscenu e trè pressioni letali principali, è l'acelli è i mammiferi marini sò i più sensibili à elli.
Durante a custruzzione di parchi eolici offshore, l'attività di e navi è l'operazioni di palificazione ponu causà collisioni è morti di tartarughe marine, pesci è cetacei. U mudellu stima chì in l'ore di punta, ogni parcu eolico hà un scontru potenziale mediu cù grandi balene una volta à u mese. U risicu di collisioni d'uccelli durante u periodu di funziunamentu hè cuncintratu à l'altezza di e turbine eoliche (20-150 metri), è alcune spezie cum'è u Chiurlo Eurasiaticu (Numenius arquata), u Gabbianu Codanera (Larus crassirostris) è u Gabbianu Panceratore (Larus schistisagus) sò propensi à scuntrà alti tassi di mortalità nantu à e rotte migratorie. In Giappone, in un certu scenariu di spiegamentu di parchi eolici, u numeru potenziale annuale di morti d'uccelli supera i 250. Paragunatu à l'energia eolica terrestre, ancu s'è nisun casu di morti di pipistrelli hè statu registratu per l'energia eolica offshore, i rischi potenziali di impigliamentu di cavi è di impigliamentu secundariu (cum'è cumbinatu cù l'attrezzatura di pesca abbandunata) devenu sempre esse vigilanti.
4. I meccanismi di valutazione è di mitigazione mancanu di standardizazione, è a coordinazione glubale è l'adattazione regiunale devenu esse avanzate in duie vie parallele.
Attualmente, a maiò parte di e valutazioni (ESIA, EIA) sò à livellu di prughjettu è mancanu d'analisi d'impattu cumulativu (CIA) interprughjetti è intertempurali, ciò chì limita a capiscitura di l'impatti à u livellu di spezie-gruppu-ecosistema. Per esempiu, solu u 36% di e 212 misure di mitigazione anu evidenze chjare di efficacia. Alcune regioni in Europa è in America di u Nordu anu esploratu una CIA integrata multiprughjettu, cum'è a valutazione cumulativa regiunale realizata da u BOEM nantu à a piattaforma cuntinentale esterna atlantica di i Stati Uniti. Tuttavia, affrontanu sempre sfide cum'è dati di basa insufficienti è monitoraghju incoerente. L'autori suggerenu di prumove a custruzione d'indicatori standardizati, frequenze minime di monitoraghju è piani di gestione adattiva attraversu piattaforme internaziunali di spartera di dati (cum'è u CBD o l'ICES cum'è capu) è prugrammi regiunali di monitoraghju ecologicu (REMP).
5. E tecnulugie di monitoraghju emergenti migliuranu a precisione di l'osservazione di l'interazione trà l'energia eolica è a biodiversità, è devenu esse integrate in tutte e tappe di u ciclu di vita.
I metudi di monitoraghju tradiziunali (cum'è i sondaggi basati nantu à e navi è à l'aria) sò costosi è suscettibili à e cundizioni climatiche. Tuttavia, e tecniche emergenti cum'è l'eDNA, u monitoraghju di i paisaghji sonori, a videografia subacquea (ROV/UAV) è u ricunniscimentu di l'IA stanu rimpiazzendu rapidamente alcune osservazioni manuali, chì permettenu u seguimentu frequente di acelli, pesci, organismi bentonici è spezie invasive. Per esempiu, i sistemi di gemelli digitali (Digital Twins) sò stati pruposti per simulà l'interazione trà i sistemi di energia eolica è l'ecosistema in cundizioni climatiche estreme, ancu s'è l'applicazioni attuali sò sempre in fase di esplorazione. Diverse tecnulugie sò applicabili à diverse fasi di custruzzione, funziunamentu è smantellamentu. Se cumminatu cù disinni di monitoraghju à longu andà (cum'è u quadru BACI), si prevede chì migliurà significativamente a cumparabilità è a tracciabilità di e risposte di biodiversità à diverse scale.
Frankstar hè stata dapoi longu dedicata à furnisce suluzioni cumplete di monitoraghju oceanicu, cù una cumpetenza pruvata in a pruduzzione, l'integrazione, u spiegamentu è a manutenzione diBoe MetOcean.
Mentre l'energia eolica offshore cuntinueghja à espande si in u mondu sanu,Frankstarsfrutta a so vasta sperienza per sustene u monitoraghju ambientale di i parchi eolici offshore è di i mammiferi marini. Cumbinendu a tecnulugia avanzata cù pratiche pruvate in u campu, Frankstar s'impegna à cuntribuisce à u sviluppu sustenibile di l'energia rinnuvevule oceanica è à a prutezzione di a biodiversità marina.
Data di publicazione: 08 di settembre di u 2025